#PRIVACY
Mag je jouw kinderen tonen?
Denk aan de toekomst van jouw kind.
Als influencer wil je dat jouw content authentiek is en jouw echte leven toont. Wanneer je kinderen hebt - hallo, momfluencer of dadfluencer! - is het evident om die ook af te beelden in je posts en stories. Omdat ze bijdragen aan jouw verhaal op sociale media. Maar is dat altijd zo verstandig? Probeer bij het posten de juiste afweging te maken in het belang van hun toekomst is.
Jouw bedrijfsadres kan zijn:
-
jouw thuisadres;
-
het adres van jouw kantoor/studio;
-
het adres van een erkend bedrijvencentrum, zoals BeCommerce en FeWeb, waarmee je een dienstenovereenkomst heb afgesloten en waar je regelmatig aanwezig bent
Jouw bedrijfsadres kan niet zijn:
-
een postbus;
-
een adres van een kantoor of bedrijvencentrum waar je nooit aanwezig bent;
-
een fictief of virtueel adres
Nuttige linkS
Nuttige link
Nuttige linkS
Nuttige link
ORGANISATIES WAARNAAR JE KAN DOORVERWIJZEN
* Als je niet zeker bent met wie ze contact moeten opnemen, kan je ze altijd doorverwijzen naar Awel (voor min-18-jarigen) en Tele-Onthaal (voor +18). Je kunt je volgers ook stimuleren om zelfstandig aan de slag te gaan. Platformen met betrouwbare informatie over mentaal welbevinden én opdrachten om zelf te doen zijn NokNok (voor jongeren tussen 12-16 jaar) en Geluksdriehoek.be (+16).
Enkele tips:
Doen
Niet doen
Doen
Niet doen
Doen
Denk kritisch na
voor je een post met jouw kind deelt.
Probeer jouw kind zo anoniem mogelijk af te beelden.
Wees je ervan bewust dat heel veel mensen meekijken.
Praat met jouw kinderen
als je iets over hen wil posten en vraag hun toestemming.
Niet doen
Deel nooit persoonlijke informatie of afbeeldingen die de integriteit van jouw kind (kunnen) schaden.
Gebruik jouw kind niet als reclamebord.
Een commerciële samenwerking waarbij je een foto van jouw kind gebruikt, kan misschien wel moeilijkheden opleveren. Stel je voor dat jouw tiener intussen een overtuigde vegetariër is en jij vroeger een foto postte voor een reclamecampagne voor een vleesmerk.