#PRIVACY
Moet je jouw thuisadres vermelden op jouw kanalen?
Vermeld jouw bedrijfsadres.
Wanneer je een ondernemingsnummer hebt, is het noodzakelijk om jouw bedrijfsadres in de bio van jouw sociale media-accounts en op jouw website te vermelden. Dit kan de plaats zijn waar je werkt, maar ook de locatie waar je een dienstenovereenkomst hebt afgesloten.
Jouw bedrijfsadres is het geografische adres waar jouw bedrijf officieel gevestigd is. Dat adres moet ook bij de Kruispuntbank van Ondernemingen vermeld worden als vestigingsadres.
Jouw bedrijfsadres kan zijn:
-
jouw thuisadres;
-
het adres van jouw kantoor/studio;
-
het adres van een erkend bedrijvencentrum, zoals BeCommerce en FeWeb, waarmee je een dienstenovereenkomst heb afgesloten en waar je regelmatig aanwezig bent
Jouw bedrijfsadres kan niet zijn:
-
een postbus;
-
een adres van een kantoor of bedrijvencentrum waar je nooit aanwezig bent;
-
een fictief of virtueel adres
Nuttige linkS
Nuttige link
Nuttige linkS
Nuttige link
ORGANISATIES WAARNAAR JE KAN DOORVERWIJZEN
* Als je niet zeker bent met wie ze contact moeten opnemen, kan je ze altijd doorverwijzen naar Awel (voor min-18-jarigen) en Tele-Onthaal (voor +18). Je kunt je volgers ook stimuleren om zelfstandig aan de slag te gaan. Platformen met betrouwbare informatie over mentaal welbevinden én opdrachten om zelf te doen zijn NokNok (voor jongeren tussen 12-16 jaar) en Geluksdriehoek.be (+16).
Enkele tips:
Doen
Niet doen
Doen
Niet doen
Doen
Vermeld jouw bedrijfsadres.
- Vermeld de gegevens op jouw website in de footer, de header of onder de rubriek ‘contact’.
- Vermeld de gegevens op Facebook onder ‘over’ (contact- en basisgegevens of ‘info’).
- Vermeld de gegevens op je Instagram en Twitter in de schrijfruimte/biografie onder jouw profielnaam.
- Vermeld de gegevens op TikTok in je biografie.
- Vermeld je gegevens op Youtube onder ‘over’ (beschrijving en details).
Vermeld ook andere informatie,
zoals jouw naam, jouw e-mailadres/werkmailadres, de gegevens van een bijkomende contactmethode die een snelle en effectieve communicatie mogelijk maakt (vb. telefoonnummer, Messenger, enz.), jouw ondernemingsnummer en/of BTW-nummer (indien van toepassing).
Vermeld de gegevens makkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk
op elke sociale media-account en website die je gebruikt voor jouw professionele activiteiten.
Niet doen
Een link in je bio die verwijst naar jouw gegevens (zoals linktr.ee).
De gegevens enkel vermelden in post op sociale media.
De gegevens enkel in de algemene voorwaarden of privacyverklaring van je website.
De gegevens op jouw privé-accounts vermelden.